برند ملی گردشگری باید مطابق با ظرفیت های ایران بزرگ تدوین  شود

ظرفیتهای  عظیم ایران در حوزه فرهنگ و طبیعت باید در تدوین برند ملی گردشگری در نظر گرفته شود.

فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست مطبوعاتی کنفرانس بین المللی\"برند ملی  گردشگری ایران\" که با حضور شهردار اصفهان، ریس اتاق بازرگانی استان، دبیر علمی و اجرایی کنفرانس در اصفهان برگزار شد با بیان این موضوع گفت: ما در آستانه رخداد مهمی در اصفهان هستیم و آن برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری برای تدوین \"برند ملی گردشگری ایران\" است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان وی افزود، این رخدادمهم توسط سازمان میراث فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی استان وبا همکاری صمیمانه شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی استان، شرکت رهیافت وفعالان عرصه گردشگری استان به ویژه مجمع گردشگری استان در شهر تاریخی اصفهان به مدت دو روز برگزار می گردد .

وی در ادامه سخنانش با اشاره با روند روبه رشد گردشگری جهان در سه دهه گذشته اظهار داشت، متاسفانه در این دوران گردشگری ایران به دلایل متعدد ازجمله اجرای تحریمها وایجاد برخی محدودیتهای بین المللی آنطور که شایسته است رشد ننمود.با این وصف امروز همگی ما عزم راسخ داریم که با تدبیر مناسب به توسعه گردشگری ایران اندیشیده ومحدودیتهای گذشته رادر این زمینه جبران نماییم .

وی همچنین در این رابطه بیان کرد:  ما با برگزاری این کنفرانس بین المللی به دنبال ارتقا جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در جهان هستیم .

وی با اشاره به ظرفیتهای عظیم ایران در راستای توسعه گردشگری اظهارداشت، بی شک ما امروز در ماموریتهای کلان خود در بحث گردشگری نیازمند ایجاد زیر ساختهای اساسی در گردشگری هستیم، با این وصف معتقدم ایجاد زیر ساختها صرفا معطوف به ساخت هتل نیست بلکه ما امروز همانگونه که باید به فکر ساخت هتل باشیم باید به دنبال تولید  نرم افزارهای مناسب برای توسعه پایدار گردشگری ایران باشیم .

مدیر کل میراث فرهنگی استان در این رابطه افزود، امروز تدوین برند ملی گردشگری ایران برای رسیدن به توسعه پایدار یک نیازاست. لذا باید در تدوین برند ملی به ظرفیتهای فراوان ایراندر این راستا توجه ویژه داشت.با این وصف معتقدم هرگونه اقدام در تدوین برند ملی باید در برگیرنده تمامی ظرفیتهای ایران باشد

اله یاری در این راستا تصریح کرد، امروز ایران دارای ظرفیتهای عظیمی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، هنر، جاذبه های طبیعی و فرهنگهای بومی ومحلی است که به واسطه آنها می توان  به تدوین برند ملی پرداخت .

وی همچنین به ویژگی های کلی فرهنگ  جوامع ونقش آن در توسعه گردشگری  اشاره کرد وافزود ، هر جامعه ایی دارای ویژگی های کلی فرهنگی است که با برنامه ریزی مناسب می توان درآن راستا به توسعه گردشگری اندیشید. به عنوان نمونه ایرانیان در کل مردمانی میهمان نواز هستند ودر فرهنگ ملی ودینی خود با مهمان با گشاده رویی برخورد می کنند که این ویژگی فرهنگی نیز در کنار سایر معیارها، نقش مهمی در تدوین معرفی برند ملی گردشگری ایران به جهانیان دارد .

مدیر کل میراث فرهنگی استان در بخش دیگری ازسخنانش به جایگاه بین المللی اصفهان اشاره کرد واظهار داشت، اصفهان شهر تاریخ وشهر جهانی است واین نکته در متون محققین ومورخین ایرانی وحتی خارجی که در طول تاریخ از این شهر بزرگ دیدار داشته اند تاکید شده،لذا معتقدم برگزاری  همایش بین المللی برند ملی گردشگری ایران  در اصفهان از یکسو  فرصت مناسبی را برای توسعه پایدار گردشگری ایران فراهم خواهد آورد واز سوی دیگر برگزاری این کنفرانس ، زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر جایگاه شایسته اصفهان به جهانیان خواهد بود .

وی در پایان تصریح کرد ، برگزاری این همایش بین المللی گامی آغازین واساسی در تدوین چارچوب های نظری توسعه پایدار گردشگری ایران است .

شایان ذکراست نشست مطبوعاتی ویژه همایش بین المللی برند گردشگری ایران توسط اتاق بازرگانی استان واداره کل میراث فرهنگی استان با مشارکت فعال شهرداری اصفهان وفعالان عرصه گردشگری استان برگزار گردید .این نشست بین المللی با حضور مقامات عالی اداری وعلمی کشور وهمچنین چهره های  علمی بین المللی از پانزده کشوردر حوزه فرهنگ وگردشگری  در روزهای سیزدهم وچهاردهم دی ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود .

گفتنی است مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور وریس سازمان میراث فرهنگی کشور از سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394101217